СЪЗДАЙТЕ СИ ПЕЧЕЛИВШ БИЗНЕС ОНЛАЙН

На този блог ще намерите информация как да подпомогнете своя онлайн бизнес. Съвети, техники за подобряване на видимостта и посещаемостта на Вашия сайт, методики за привличане на внимание към него - всичко това и още много на едно място. Добре дошли!

вторник, ноември 08, 2005

КАК ДА ПЛАНИРАТЕ ВАШИЯ САЙТ

Дизайнът на вашия сайт следва да бъде разглеждан като същинска част на общия план по изграждането му. Кой да създаде вашия сайт: вие или платен уеб дизайнер? Съществуват множество софтуерни пакети, които ви предоставят възможност да създадете сами вашия сайт. Предимството на този подход е, че можете да спестите пари. Все пак, важно е да отчетете колко време ще ви отнеме разработката и поддръжката на сайта, качеството на общия му изглед, както и какви са вашите планове за доразработването и обогатяването му. В много случаи, ако наемете външен дизайнер, ще получите добро обслужване и ще спестите доста време.

Съвет: По-ниска цена не винаги означава по-добра сделка. Може би за вас ще е по-добре да работите с някого, който ще ви струва повече, но същевременно ви дава това, от което имате нужда.


Планиране и организация на вашия сайт


Винаги е за предпочитане да инвестирате повечко време в етапа на планиране на вашия сайт. Така ще се подсигурите много повече отколкото ако просто механично започнете да добавяте компоненти към него. Първият подход би ви спестил време, пари и неминуеми разочарования.

Помислете също и за основната идея на вашия сайт. Базирано на основната ви цел и съобщението, което искате да изпратите до клиентите си, определете за вас самите от какво точно имате нужда на сайта си за да го направите напълно функционален? В зависимост от типа дизайн и дизайнерска компания с която работите, тя може да ви предоставя или не съдържание за вашия сайт. В някои случаи вие ще трябва да се заемете сами с подготовката им.

Ако не сте добър в писането, обмислете възможността да платите на някого, който да напише текстовете за вас.

За съжаление много хора погрешно смятат това за потенциално поле за икономии. Резултатите много често са плачевни.

Преценете какво съдържание и основни характеристики да присъстват на вашия сайт

Основен принцип при подбора на информация за вашия сайт е да осигурите безплатна информация по някои важни въпроси, както и място, където посетителите да могат да оставят информация как да влезете в контакт с тях. Тази организация е предпоставка за успешен бизнес както онлайн така и офлайн.

Сега да поговорим за дизайна на сайта и съображенията за подбор на съдържанието му. Какво може да съдържа той?

• Снимки и графики
• Заглавия
• Описание на продукти
• Информация от печатни източници
• Биографична информация
• Каталози
• Информация за контакти
• Предлагани услуги
• Безплатни предложения
• Съдържание на Ezine
• ...


Как да се „прицелим” в подходящата аудитория?

Както често се случва и при традиционните бизнеси, стартирането на бизнес без да е точно определена целта му обикновено причинява огромни проблеми. Същото се случва и при Интернет базираните бизнеси: неопределеността при избора на целеви пазари е често срещана грешка при създаването на бизнес-сайтове.

Ако вашият бизнес налага клиентите ви да разполагат с ваша снимка или снимки на продуктите, които предлагате, подсигурете се като направите необходимата информация лесно достъпна на сайта ви. Щом получите запитване, само насочете клиентите си към подходящата страница. Това ще им спести време, а на бизнеса ви ще осигури предимства, доколкото това не е все още честа практика.

С други думи, от момента в който определите до каква степен вашите продукти са подходящи за Интернет, следващата ви задача е:

Следва…